Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen deDump.nl

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
We hebben je bestelling goed ontvangen. De bestelling zal, na ontvangst van betaling zo spoedig mogelijk worden verzonden. Wanneer een product niet op voorraad is, wordt deze besteld bij de leverancier en zal de bestelling iets later worden verzonden maar altijd binnen 5 werkdagen.


Je zal een e-mail krijgen met een trackingnummer zodra je bestelling verpakt en verstuurd is. Het kan hierbij voorkomen dat deze in de spambox terecht komt. Is dit niet het geval, dan liep er mogelijk iets mis: contacteer onze klantenservice.


Je pakket wordt bezorgd binnen de volgende aantal werkdagen na het plaatsen van je bestelling:

  • Nederland: 1-5 werkdagen
  • België: 2-6 werkdagen
  • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
    Binnen de 2 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Het kan hierbij voorkomen dat deze in de spambox terecht komt. Is dit niet het geval, dan liep er mogelijk iets mis: contacteer onze klantenservice.

    Je kunt ook op onze pagina Klantenservice en bestelinformatie de orderstatus van jouw bestelling checken.

    Wanneer je bestelling dan verzonden wordt, ontvang je een trackingnummer van onze bezorgpartner. Via je trackinglink krijg je actuele informatie over je bestelling en kun je de status ervan opvolgen.

    Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?
    Binnen de 2 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Het kan hierbij voorkomen dat deze in de spambox terecht komt. Is dit niet het geval, dan liep er mogelijk iets mis: contacteer onze klantenservice.
    Wat als mijn bestelling niet geleverd werd?
    Ben je niet thuis wanneer we je pakketje bezorgen of heb je de bezorger gemist? Wij zullen twee bezorgpogingen doen om het pakket bij je af te leveren. Eventueel wordt het pakket aangeboden bij de buren, indien dit niet wenselijk is dien je dit duidelijk als opmerking bij de bestelling te vermelden.

    Na de 2e bezorgpoging wordt het pakket maximaal 3 weken bewaard op een postkantoor bij je in de buurt.
    Je zult van ons per e-mail een track & trace code ontvangen zodat je online het pakket kunt volgen.

    Kwam de bezorger nooit langs? Het spijt ons dat je bestelling niet geleverd werd. Contacteer ons met je ordernummer en bezorggegevens.

    Kan ik mijn pakket ophalen bij een afhaalpunt?
    Ja dat kan. Je kunt er voor kiezen om je bestelling af te halen bij ons Afhaalpunt in Rottevalle (Friesland). Hierdoor hoef je geen verzendkosten te betalen.
    Afhaalmomenten zijn in overleg op de woensdagavonden van 19:30 tot 21:00.

    Wanneer je bij het afrekenen hebt gekozen voor afhalen, dan krijg je van ons een email of app wanneer jouw bestelling klaar ligt.

    Waarom is mijn aankoop via Klarna Achterafbetalen niet goedgekeurd?
    Zodra je kiest voor achteraf betalen, wordt er een check gedaan door Klarna om te kijken of je kunt bestellen voor het gekozen bedrag. Bij deze check kijkt Klarna naar drie factoren, namelijk: je betalingsgeschiedenis bij hun, het bedrag, en in sommige gevallen externe informatie van een kredietbureau. Het gaat om een combinatie van factoren die bepaalt of de aankoop goedgekeurd kan worden.

    Als je niet hebt kunnen kiezen voor betaling per Klarna Achterafbetalen, dan kan het zijn dat het factuur- en bezorgadres niet overeenkomen. Als je tot aan de betalingspagina van Klarna bent gekomen, maar de betaling niet hebt kunnen uitvoeren kan dit verschillende redenen hebben:

    1. Je hebt een veld verkeerd ingevuld (bijvoorbeeld een spatie tussen straat en straatnaam); in dit geval, is het mogelijk dat Klarna geen kredietcheck heeft kunnen uitvoeren. Klarna heeft de juiste gegevens van jou nodig. Maak je een tikfout in je naam, adres, huisnummer, postcode of woonplaats dan kan het zijn dat de order niet geaccepteerd wordt. Ook je telefoonnummer en je geboortedatum moeten kloppen. Daarnaast is een correct e-mail adres noodzakelijk. Je krijgt hier immers ook digitaal de betaalgegevens doorgemaild. Lukt een Klarna betaling niet? Check dan eerst deze persoonlijke gegevens.
    2. Een (te) hoog bedrag wordt niet altijd goedgekeurd door Klarna. Je bestelgeschiedenis via achterafbetalen en de kosten van de geplaatste bestelling kunnen uitmaken of je wel of niet achteraf kunt betalen. Klarna verleent je een krediet en dat moet wel goedgekeurd worden. Helaas heeft deDump.nl in verband met strenge privacy regels daar geen invloed op. Neem vooral met Klarna contact op wanneer je daarover nog vragen hebt. Dumpstore deDump.nl heeft geen inzicht in wat je wel en niet mag in de keuze voor de achterafbetaling.
    3. Klarna raadt aan om, als je voor het eerst bestelt met achterafbetalen, te kiezen voor een laag bedrag. Naarmate je vaker bij Klarna bestelt zal ook het bedrag dat je kunt achterafbetalen groter worden. Jouw betaalgeschiedenis bij Klarna groeit dan.
    Leuk en aardig natuurlijk, maar daar heb je niet zoveel aan wanneer je nét dat camonet wilt kopen dat nét wat duurder is dan Klarna toestaat. We raden je wederom aan om contact te zoeken met Klarna. Je kunt ook kiezen voor één van de andere betaalmethodes die wij je bieden.
    4. Je hebt nog geen goedkeuring gehad om een betaling per factuur uit te voeren. De redenen hiervoor zijn: je bent minderjarig; het bestelbedrag is extreem hoog; je hebt nog openstaande facturen bij Klarna.

    Als het niet lukt om achteraf te betalen nodigen wij je uit om een andere betaalmogelijkheid te kiezen.

    Belangrijk: Klarna is een onafhankelijke organisatie en zal de volledige verantwoordelijkheid nemen in het goed- of afkeuren van alle transacties op basis van het resultaat van de kredietcheck. Dumpstore deDump.nl heeft in geen enkel geval de mogelijkheid om een betaling per Klarna goed- of af te keuren. Aarzel niet om contact op te nemen met de klantenservice van onze partner Klarna voor eventuele vragen of als je denkt dat er een fout is gemaakt. Ze hebben een helpdesk, deze kun je hier bereiken: 020 – 80 82 852.

    Wat is jullie retourbeleid?
    Toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd.

    1. Je hebt 30 dagen bedenktijd na ontvangst van je bestelling.
    2. Wil jij je bestelling annuleren dan heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
    3. Wanneer wij het product in goede orde hebben ontvangen krijg je
    van ons het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten direct
    teruggestort
    op jouw rekening. De kosten voor het terugsturen van
    jouw thuis naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening.
    4. Het is ook mogelijk jouw bestelling te ruilen.
    5. Voor vragen kun je ons altijd mailen: info@dedump.nl
    6. Je kunt jou bestelling retour sturen naar: de Fintsjes 37, 9221 TS Rottevalle.

    Het is belangrijk dat wij uit het pakket op kunnen maken van wie het afkomstig is, bij voorkeur door het gebruik van het retourformulier. Zonder duidelijke informatie van wie het pakket afkomstig is kunnen wij de retourzending NIET in behandeling nemen!

    • De producten moeten ongedragen en in de originele verpakking worden teruggezonden. Pas schoeisel binnenshuis om sporen en krassen te vermijden. Als we een bestelling ontvangen die niet langer geschikt is voor verkoop, wordt die mogelijk naar je teruggestuurd.
    • Teruggezonden producten moeten veilig verpakt worden om schade te voorkomen. Je bent verantwoordelijk voor de staat van de producten tot wij ze terug ontvangen.
    • Alle kleding en accessoires moeten ongedragen en met alle originele verpakking en labels teruggezonden worden.
    • Helaas kun je geen producten inwisselen. Wel worden alle bestellingen onderzocht en verwerkt voor een terugbetaling. Wie een nieuwe maat of stijl wil, moet een nieuwe bestelling plaatsen: online.
    • We raden aan dat je het verzendbewijs bewaart tot we bevestigen dat we je retour goed ontvangen hebben.

    Om gebruik te maken van retour graag contact opnemen via de mail: info@dedump.nl en kun je gebruik maken van ons retourformulier. Je kunt deze downloaden middels de knop “retourformulier” onder het adres.

    Je kunt de retouren opsturen naar het volgende adres:
    Klokhuislaan 209, 9201 JD Drachten(Friesland)


    Hebben jullie mijn teruggezonden items ontvangen?
    Wanneer we je retour ontvangen, zullen we die onderzoeken en verwerken binnen de 14 werkdagen. Je ontvangt een e-mail wanneer we je terugbetaling hebben doorgevoerd. Het kan echter 7 werkdagen duren voordat het op je rekening verschijnt.
    Wanneer krijg ik mijn geld terug?
    Het is ons doel om retours terug te betalen binnen de 14 dagen na het ontvangen van de producten in ons magazijn. We betalen je terug volgens dezelfde betaalmethode die je gebruikte om de oorspronkelijke bestelling te plaatsen.

    Je ontvangt een e-mail wanneer we je terugbetaling hebben doorgevoerd. Daarna kan het echter 3 tot 7 werkdagen duren voordat het door je bank verwerkt wordt en op je rekening verschijnt. Gelieve je retourpakket met een trackingservice te verzenden en 21 dagen te wachten voordat je ons contacteert over de status van je retourzending.

    Waarom werkt mijn kortingscode niet?
    Onze kortingsbonnen zijn niet geldig op producten in sale. Ga na dat de code exact werd ingegeven zoals die is weergegeven, inclusief hoofdletters en andere tekens. Let erop dat er geen spaties voor/in/na de code staan. Controleer ook de algemene voorwaarden inzake looptijd en gebruiksvoorwaarden van de code.
    Ervaar je nog steeds problemen met je kortingscode? Aarzel dan niet om onze klantenservice te contacteren met de details van de code die je probeert te gebruiken.
    Wat zijn de beschikbare betaalmethodes?
    We accepteren betalingen via Paypal, iDEAL, Bancontact, achteraf betalen en overboeken.
    Welke maat moet ik kiezen?
    Veel kledingproducten hebben een eigen maattabel. Is dit niet het geval dun kun je de algemene maattabel aanhouden. Je kunt deze vinden in het menu onderaan elke pagina.